Semestern är slut och vardagen är tillbaka. Ett nytt liv känns det som. Efter två års hemmafruande har det blivit dags att börja jobba igen. Rakke är inskolad på förskolan och Skodan har blivit framtagen för att återigen köra mig fram och åter de 12 milen till Sälen.  Ett oanvänt huvud har fått vända ut och in på sig för att återgå till planering, samtal och revidering av planer. Snart kommer alla barnen med sin ljudnivå. Pust och stånk, stackars huvudet. Att väckarklockan snart även börjar med 05 är ett ororväckande tecken på att jag kommer bli tröttare än tröttast. Vilket delvis redan infunnit sig.

Att återse mitt jobb blev inte riktigt som förväntat. Min goa arbetsplats där jag trivts så bra och känt mig trygg och välkommen gav ett annat sken. En oväntat hårt dallrande luft  skapad av olösta konflikter kan aldrig sluta bra även om det finns mycket värme och omtanke hos vissa. Arbetsuppgifter som lockade och som nu kanske byts mot något helt annat. Blir det bra, blir det uthärdligt..

Tidiga morgnar iväg, sena kvällar hem. Ett barn på dagis utan föräldrar. En kväll med hämtning, matning och sova. Ingen tid för mys, lek eller bus. Inga härliga gömma öronen kurragömmalekar. En pojke med fyra fröknar istället.

Huvudet är fyllt, tröttheten är maximal. Kanske jag bara behöver vänjas in igen. Två års hemmavarande, mammarollen och älskade ungen har ställt till det. Livet har blivit annorlunda, prioriteringarna har ändrats.

Jag är förvirrad.. är det så här livet ska vara.. tankarna snurrar.. är det det här jag vill..

Om Rebecka

jvkkdvvhnkljc hio jm n njxchvbn
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till

  1. jessamy skriver:

    Hej.

    Vet hur du känner det. Jag tycker om mitt jobb därför är det uthärdligt och det ligger nära hem.

    Du tror inte det finns någon chans att hitta ett jobb i Malung eller i fors så slipper du pendlingen och får lite mera tid över till Rakke?

    Det är svårt att få till det när man börjar jobba. Tro mig. Jag vet. Ska göra det för tredje gången om ett år.

    JAg hoppas att du kommer på vad som är bäst för dig/er.

    KRam.

Kommentera

